2070471207 |
PEM Professors en Ment |
2021-2022 |
Taller a centre. Secundària Obligatòria i batxillerat |
|
|
|
3/11/2021 - 19/5/2022 (25 hores) de 15:30h a 17:00h |
|
INS Numància |
|
c. Prat de la Riba, 118 (Santa Coloma de Gramenet)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Santa Coloma de Gramenet
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure Plànol
|
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Intervenció de professionals especialistes en salut mental (MBT(1) i AMBIT(2) que han
dissenyat un programa teòric i experiencial per treballar amb professors i altres
professionals de centres educatius, en el context natural dels mateixos.
L'objectiu és ajudar-los a maximitzar les dinàmiques relacionals en què predomini la
mentalització, tant amb els alumnes i les famílies, com entre els mateixos professionals
dels centres.
Aquesta millora en la qualitat de la dinàmica relacional té una incidència en el clima en els
centres educatius i en el benestar de totes les persones implicades.
Hi ha evidència de la correlació entre millors capacitats de mentalització i menor risc
psicopatològic.
|
| |
Objectius |
Aquesta activitat és un seminari experiencial que té com a objectiu que els professionals
del centre puguin entendre i ser capaços d’observar la mentalització, i així detectar les
dinàmiques en les que s’inicia un cicle de no mentalització, i comptar amb estratègies per
aturar-les.
També es pretén que puguin observar les conductes dels alumnes com quelcom
dimensional i fenomenològic i no categorial, i des de la mentalització puguin intervenir de
noves maneres més efectives quan es donen situacions de desregulació emocional a
l’aula.
Així mateix, i en relació a l’equip docent es busca que aquest pugui aplicar metodologies
AMBIT en el treball en equip, amb el resultat d’una millora del clima emocional.
|
| |
Continguts |
• La teoria de del vincle (exemple: estils de vinculació i com es manifesten en les aules)
• Estratègies bàsiques de la tècnica de la mentalització
- Intervenció en crisi.
- Intervenció en situacions d'actuacions agressives.
- Gestió del nivell d'activació emocional elevat d'alumnes.
- Reconeixement de quan tots entrem en modes de no mentalització i les seves
conseqüències.
• Model AMBIT de treball en equip.
L’activitat busca oferir un llenguatge comú i una terminologia comú a nivell sistèmic que
enriqueixi i reforci el procés que es durà a terme en el procés d'aprenentatge a través de
l'experiència en els grups.
|
| |
Formador/a |
Oriol Canalias
|
| |
Avaluació |
Si l’activitat aconsegueix els objectius que s’ha marcat, les tres variables recollides (
benestar Emocional, Estrès Percebut, i funcionament Reflexiu) haurien d’experimentar
variacions. La primera i la tercera variable haurien de millorar i la segona hauria de reduir-
se.
L'evidència ens mostra que una millor capacitat de mentalització en els adults té un
impacte en una millor funció reflexiva dels menors a càrrec.
La nostra hipòtesi és que una millor funció reflexiva o millor capacitat de mentalització dels
professors tindrà un impacte en la relació amb els alumnes, en la seva capacitat de
mentalització i unes millors relacions entre els professors i els pares dels alumnes,
disminuint la percepció de l'estrès i l'ansietat.
També pensem que aquestes millores en les capacitats de mentalització en els centres
educatius poden tenir un efecte positiu sobre els processos d'aprenentatge, tal com
apunta la literatura internacional existent.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un 80% de les hores presencials
- lliurament del treball autònom.
- Qüestionari de valoració de l'activitat formativa.
|
| |
E-mail |
crp-santacolomag@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
14/10/2021 |
1530 |
1700 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 7 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 8 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 9 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 10 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 11 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 12 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 13 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 14 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 15 |
dijous |
19/05/2022 |
1530 |
1700 |
|
| |